Kapcsolat

Bátonyterenyei  Városi Óvoda

OM azonosító: 201215
Óvodavezető: Kövesdy Kaatalin

3070 Bátonyterenye, Liget út 13.

ügyviteli hely: 3070 Bátonyterenye,Október 6. utca

+36-20-568-0396

ovodaigazgato@batonyovi.hu

TAGÓVODÁINK

Napsugár tagóvoda

A Napsugár Óvoda három csoporttal, egy régi ,,bányatiszti kúria” épületében működik, melyet Korin Ferenc bányatulajdonos építtetett tisztségviselői részére, melyet csodálatos természeti környezet, park övez, 100 éves vadgesztenyefáival, gyümölcsfáival és cserjéivel. Kertünk, udvarunk sokféle szabad levegőn eltöltött tevékenység feltételét biztosítja.
Csoportszobáink esztétikusak, programunknak megfelelően díszített, otthonos, barátságos színtere a csoportéletnek.

Módszertani programunk:
Fontos feladatunknak tartjuk, hogy a gyerekek, tevékenységek során szerezzenek tapasztalatokat, ismereteket, ezáltal biztosítjuk sokoldalú személyiség fejlődésüket az óvodai élet során. Célunk, hogy a hozzánk került gyermekeket, minél több pozitív élményhez, ezáltal minél szélesebb körű tapasztalatokhoz juttassuk. Programunkban kiemelt helyet kap a játékosság, melynek fő célja, hogy a játékon keresztül szerezzenek ismereteket, tapasztalatokat, ehhez biztosítjuk a nyugodt óvodai életet. A tevékenységek tervezését az éves, havi és heti tématervek kiválasztását a négy évszakhoz kapcsoljuk.
Kiemelt feladatunknak tartjuk a közlekedésre nevelés feladatainak megvalósítását, a tudatos közlekedés elősegítését, és a közlekedésre nevelés eszközeinek felhasználásával az életvezetési készségek, képességek fejlődésének ellősegítése.

Őzike tagóvoda

Óvodánk Bátonyterenye város központjában, a Napsugár Bölcsőde és a Bartók Béla Általános Iskola hármas egységének tagja.
Intézményünk 1963-ban nyitotta meg kapuit a gyermekek előtt.
1966-ban kertünkben állította fel Míró Eszter szobrászművész, őzike bronzszobrát, amely később kedves névadónk lett.
Az Őzike Tagóvoda négy óvodai csoportban közel száz gyermek nevelését látja el.
Óvodánk a mai kornak megfelelően felszerelt, esztétikusan berendezett, otthonos, barátságos. Intézményünkben nagy szakmai gyakorlattal, pedagógiai tapasztalattal rendelkező óvodapedagógusok, szakképzett dajkák és nevelést segítők dolgoznak. A gyermekekért végzett közös munkában segítőkész szerepet vállalnak, és mindnyájan hozzájárulnak óvodai nevelésünk eredményességéhez.
Az Őzike Óvodában a művészetek közötti erős érzelmi kötődés kialakításával, szeretetteljes, inklúzión alapuló, biztonságérzetet adó, érzelem gazdag óvodai életet teremtünk meg. A gyermekközpontúság úgy jelenik meg, hogy sikeres, helyüket megtaláló, változásokkal lépést tartani tudó, egyéniségüket megőrző, másokkal együttműködni képes, boldog gyermekekké váljanak.
A hozzánk érkező családok mindegyikével empatikus, együttműködő kapcsolatot szeretnénk kialakítani és fenntartani óvodásaink egészséges személyiségfejlődése érdekében.

Tölgyfa tagóvoda

Óvodánk - Bátonyterenyei Városi Óvodának egy tagintézménye - a város ó-falusi településrészen, szép természeti környezetben található. A Tölgyfa Tagóvoda 2000. évtől 2 csoportos 50 férőhelyes óvodaként várja a gyerekeket. Nevelőtestületünket kreatív, pozitív gondolkodású óvodapedagógusok, és pedagógiai munkát segítők alkotják. Fogékonyak és nyitottak vagyunk az új szakmai ismeretek, módszerek megszerzésére.
Folyamatosan képezzük önmagunkat, részt veszünk belső továbbképzéseken, bemutatókon. Egymást elfogadjuk és tiszteljük, segítünk egymásnak. Alkalmazkodunk a változásokhoz. Együtt tervezünk, szervezünk, nevelőmunkánkban kiegészítjük egymást. Csoportjaink elnevezése tükrözi természetvédő szemléletünket: Cinege és Gomba csoport. Udvarunk tágas, 10 féle fa és különböző díszcserje díszíti. Közéjük tartozik egy formás vörös tölgy, amelyről óvodánk a nevét kapta. Két csoportszobánkat önkormányzati és különböző pályázatok útján a lehetőségeinkhez mérten korszerűen és a gyerekek igényeit figyelembe véve rendeztük be. A természet kincseit felhasználva tesszük még otthonosabbá az óvoda helyiségeit.
Igen nagy vonzáskörzetből érkeznek hozzánk a gyermekek. Csoportjaink összetétele vegyes életkorú, de törekszünk a hasonló életkorú, fejlettségű gyermekeket egy csoportba szerezni.
Nevelésünkben igyekszünk demokratikusak lenni, hogy szabadságot és autonómiát nyújtsunk a gyermekeknek, amelynek alapja nem az egyenrangúság, hanem az egyenjogúság.